Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Jane Eyre 1983-Η ανεπανάληπτη σειρά του BBC

 Τζέιν Έυρ της Σαρλότ Μπροντέ:Η μεγαλύτερη ιστορία αγάπης όλων των εποχών!


Το αθάνατο μυθιστόρημα της Σαρλότ Μπροντέ,έχει συγκινήσει γενιές και γενιές.Θυμάμαι τον εαύτο μου να το διαβάζει με μανία απο τα εφηβικά μου κιόλας χρόνια.

Το μυθιστόρημα αφηγείται τη ζωή μιας ορφανής κοπέλας,της Τζέιν Έυρ που παλεύει απο παιδί με τις αντιξοότητες της ζωής και που γνωρίζει τον έρωτα στα 18 της με το εργοδότη της, έναν άντρα 20 χρόνια μεγαλύτερο της,ο οποιος κρύβει ένα απαίσιο μυστικό απο το παρελθόν.Ένα μυστικό που θα αναγκάσει τη Τζέιν να τον αφήσει και έτσι να ραγίσει και τη δική της καρδιά και τη δική του.Αυτό το μυστικό είναι απο εκείνα που η φτωχή κοπελα και να ήθελε ακόμα δεν μπόρει να αγνοήσει.Δεν θα επεκταθώ περαιτέρω στη υπόθεση.Δεν θέλω να σας χαλάσω τον ενθουσιασμό και την αγωνία,όμως ένα θα σας πω:πρόκειται για τη μεγαλύτερη ιστορία αγάπης όλων των εποχών.Θα το λατρέψετε,όπως το λάτρεψαν εκκατομύρια άνθρωποι όλα αυτά τα χρόνια.


Σκηνή απο τη μίνι σειρά του 1983 με τους Τίμοθυ Ντάλτον και Ζίλα Κλαρκ


Η συγγραφέας,Σαρλότ Μπροντέ, γεννήθηκε στο Θόρντον του Γιόρκσαϊρ(Αγγλία) το 1816 και ήταν το τρίτο από τα έξι παιδιά του
Ιρλανδού κληρικού Πάτρικ Μπροντέ και της Μαρία Μπράνγουελ.
πορτραίτο της Σαρλότ Μπροντέ

Μετά το θάνατο της μητέρας της από καρκίνο, την ανατροφή της καθώς και των αδελφών της ανέλαβε η θεία της, ενώ τον Αύγουστο του 1824, η Σαρλότ, μαζί με την Έμιλι, τη Μαρία και την Ελίζαμπεθ, στάλθηκαν σε εκκλησιαστικό σχολείο στο Λάνκασαϊρ. Οι κακές συνθήκες του σχολείου επηρέασαν την υγεία και τη φυσική κατάσταση της Σαρλότ, ενώ επέσπευσαν το θάνατο των δυο μεγαλύτερων αδελφών της (Μαρία και Ελίζαμπεθ) από φυματίωση το 1825.

 Χρησιμοποιούσε το ανδρικό ψευδώνυμο Κάρερ Μπελ στα έργα της γιατί εκείνα τα χρόνια αμφισβητούσαν τις γυναίκες συγγραφείς Τα έργα της,αρχικά,δεν βρήκαν μεγάλη ανταπόκριση από τους κριτικούς, ενώ υπήρξαν αρκετές συζητήσεις για την πραγματική ταυτότητα του "Κάρερ Μπελ". Το πρώτο της βιβλίο, "Ο Καθηγητής", ήταν εμπνευσμένο από τον έρωτα της για τον καθηγητή Εζέ, το οποιο γνώρισε στις Βρυξέλλες ,ενώ μεγάλη επιτυχία κι αναγνώριση της έφερε η Τζέιν Έιρ, που ήταν ουσιαστικά σαν αυτοβιογραφία της.


Όλα τα έργα της χαρακτηρίζονται από έντονο ρομαντισμό και λυρισμό και είναι κυρίως εμπνευσμένα από τις προσωπικές της εμπειρίες.

Πέθανε το 1855 ένα χρόνο μετά τον γάμο της με τον Άρθουρ Μπελ Νικόλς και κατά την διάρκεια εγκυμοσύνης. Τα περισσότερα στοιχεία για τη ζωή της είναι γνωστά από τη βιογραφία της, από την Ελίζαμπεθ Γκάσκελ.

Έχουν γίνει αμέτρητες  κινηματογραφικές και τηλεοπτικές μεταφορές του μυθιστορήματος.Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στο παρακάτω βίντεο:

 


Η καλύτερη μεταφορά,για εμένα όμως είναι η μίνι σειρά του 1983 παραγωγής ΒΒC,με πρωταγωνιστές τους Τίμοθυ Ντάλτον και Ζίλα Κλάρκ.Η σειρά αποτελείται απο 11 επεισόδια και είναι η πιο πιστή,έως τώρα μεταφορά του βιβλίου.Ο Τίμοθυ Ντάλτον είναι τόσο ερωτεύσιμος και γοητευτικός σ'αυτό το ρόλο που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.Η ερμηνεία του είναι τόσο παθιασμένη και πειστική που είναι λες και η Μπροντέ είχε αυτόν στο νου της όταν έγραφε το βιβλίο.Η Ζίλα Κλάρκ,απο την άλλη είναι μια ταπεινή,ήσυχη και σεμνή Τζέιν.Σε περιπτώσεις είναι γενναία και αποφασιστική,όπως ακριβώς και η Τζέιν του μυθιστορήματος.Οποιος δεν έχει δει τη συγκεκριμένη διασκευή ένα έχω να πω:σπεύσατε!Δείτε και το τρέιλερ παρακάτω:




 

Διαβάστε επίσης και την ανάρτηση "Η Τζέιν Έυρ στη μεγάλη και τη μικρή οθόνη"

                          
       
      

    

9 σχόλια:

  1. Μεγιά το καινούργιο σου μπλογκ, καλορίζικο!!! Η Τζέιν Έυρ είναι από τα πιο αγαπημένα κλασσικά και από τις πιο μεγάλες ιστορίες αγάπης!!! Πολύ ωραία και τα βιντεάκια σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστω για αλλη μια φορα,Αλικη.Καλη επιτυχια στο μπλογκ σου!

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα... περασα και το απογευμα αλλά ειχα κάποια θεματα με το σχολιασμό κι επειδή ήμου βιαστική απλά εσβησα τα σχόλια και επανήλθα :) . Καλή αρχή για το ιστολόγιο σου. Πολύ ομορφα τα κείμενά σου και η Jane Eyr ήταν ένα απ΄τα πρώτα βιβλία που διάβασα στα παιδικά μου χρόνια, και μαζί με τον Ολιβερ Τουιστ ήταν τα αγαπημενα μου . Δεν εχω δει την μεταφορά του bbc που προτείνεις, εχω δει την τελευταία κινηματογραφική και την λατρεψα.
    Έυχομαι να γεμίσεις το blog σου με πολλές τέτοιες υπέροχες προτάσεις. Σε περιμένω και στο δικο μου www.mydreamland.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Μαράκι.Καλη επιτυχία και στο δικο σου μπλογκ.Θα το επισκεφτω σιγουρα.Ειδα και εγω την τελευταια εκδοχη της Τζεην Εϋρ.Δεν μπορω να πω ομως οτι ξετρελαθηκα.Η αγαπημενη μου ειναι αυτη που παρουσιασα στο μπλογκ μου.Πιστεψε με το αξιζει.Δες την και θα ξεχασεις εντελως οσες αλλες διασκευες εχεις δει.

      Διαγραφή
  3. Καλή επιτυχία στο blog σου Αννέτα μου! Την Τζέην Έυρ σκοπεύω να τη διαβάσω μέσα το καλοκαίρι. Έχω δει την ταινία του Τζεφιρέλι, η οποία μ' άρεσε, αλλά μετά τα τόσο καλά λόγια που έγραψες για τη σειρά του BBC σίγουρα θα τη δω! Άλλωστε το BBC μας έχει χαρίσει σειρές-διαμάντια, οπότε είμαι σίγουρη ότι το ίδιο ισχύει και για την Τζέην! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα θα σου πω,θα λατρέψεις τον Τίμοθυ Ντάλτον,γεννήθηκε για να παίξει αυτό το ρόλο.Συμβουλή μου,όμως,διάβασε πρώτα το βιβλίο,θα σε μαγέψει!Έμενα είναι το πιο αγαπήμένο μου όλων των εποχών!!!

      Διαγραφή
    2. Αυτό θα κάνω και θα σου πω και σχόλια μετά! :)

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...